Suszone śliwki – poznaj ich najcenniejsze właściwości zdrowotne

Jakie wartości odżywcze w sobie skrywają? I dlaczego warto wprowadzić suszone śliwki do naszej codziennej diety? Odpowiedzi na te pytania oraz najważniejsze informacje na temat niniejszych owoców, znajdziesz w dalszej części tekstu.

Chociaż suszone śliwki nie przyciągają nas swoim wyglądem, w istocie stanowią one prawdziwą skarbnicę składników odżywczych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Okazuje się, iż regularne spożywanie niniejszych owoców, może przyczynić się nie tylko do usprawnienia procesów trawiennych, ale również chroni nas przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. A jakie inne właściwości skrywają w sobie te niezwykłe owoce?

Suszone śliwki – wartości odżywcze

Od świeżych owoców, suszone śliwki różnią się nie tylko swoim wyglądem i smakiem, ale również wartością kaloryczną oraz zawartością poszczególnych składników odżywczych. W swojej naturalnej formie, śliwki stanowią bogate źródło witaminy A, B6, C, E i K. Ponadto, dostarczają one do naszego organizmu cenny zestaw składników mineralnych, wśród których możemy wyróżnić: żelazo, miedź, potas, mangan i błonnik. Niemniej jednak, w procesie suszenia owoców, dochodzi do zmian, które wpływają między innymi na zwiększenie zawartości witaminy A oraz błonnika. Stosując je w swojej codziennej diecie, należy jednak pamiętać, iż cechują się one stosunkowo wysoką wartością kaloryczną. Zaledwie 100 gramów suszonych śliwek zawiera w sobie blisko 350 kalorii.

Suszone śliwki – najważniejsze właściwości zdrowotne

Stosowanie śliwek suszonych w swojej codziennej diecie może przyczynić się do usprawnienia funkcjonowania układu sercowo-naczyniowego. Ponadto, okazuje się, iż przeciwutleniacze zawarte w niniejszych owocach, stanowią ważny element profilaktyczny w prewencji chorób nowotworowych. Niemniej jednak, śliwki suszone najbardziej znane są ze swojego dobroczynnego wpływu na układ trawienny człowieka. Okazuje się, że spożywanie niniejszych owoców (nawet w niewielkich ilościach), za sprawą bogatej zawartości błonnika pokarmowego, przyczynia się do zwalczania problemu uporczywych i bolesnych zaparć. Należy jednak pamiętać, aby nie przyjmować śliwek suszonych w nadmiernych ilościach, ponieważ takie zachowanie może doprowadzić do wywołania nieprzyjemnych wzdęć, a nawet biegunek.

Śliwki suszone a odchudzanie

Mimo bogatej zawartości kalorycznej, śliwki suszone stanowią częsty element diet odchudzających. Wszystko to za sprawą bogatej zawartości błonnika pokarmowego, który wspiera procesy przemiany materii zachodzące w naszym organizmie. Ponadto, spożywanie śliwek suszonych w niewielkich ilościach, pozwala na zapewnienie uczucia sytości, co jednocześnie chroni nas przed zjawiskiem podjadania niezdrowych przekąsek między posiłkami.

Śliwki suszone – zastosowanie w kuchni

Śliwki suszone doskonale odnajdują się w naszej kuchni, zarówno jako dodatek do pysznych ciast i deserów, jak i wytrawnych potraw (np. w roli dodatku do mięsa). Niemniej jednak, niniejsze owoce świetnie sprawdzą się również w roli przekąski między posiłkami. Wystarczy zmieszać je z odrobiną orzechów włoskich, łyżką syropu klonowego oraz małą szklanką jogurtu naturalnego, aby w kilka chwil przygotować doskonały podwieczorek, który nie tylko zapewni nam uczucie sytości, ale również wesprze funkcjonowanie układu trawiennego.