letnia wyprzedaż

Jak schudnąć szybko i zdrowo?

Z roku na rok w Polsce coraz więcej osób zmaga się z problemem nadwagi i otyłości. Dlatego też, poszukują oni skutecznych metod, dzięki którym będą w stanie zmniejszyć zawartość tkanki tłuszczowej w swoim organizmie. Niestety, wiele osób podchodzi do odchudzania w nieracjonalny i często niebezpieczny dla zdrowia sposób. Warto bowiem wiedzieć, że podstawą diety redukcyjnej są przede wszystkim zasady zrównoważonego odżywiania oraz systematyczna aktywność fizyczna. Jak szybko schudnąć? I czy istnieją produkty, które mogą zwiększyć efektywność zastosowanych metod odchudzania? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w dalszej części tekstu.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak szybko schudnąć i nie stracić przy tym zdrowia?
  • Skuteczne odchudzanie – czyli jakie?
  • Jak schudnąć i cieszyć się dobrą kondycją?
02.1-1024x684 Jak schudnąć szybko i zdrowo?

 

Jak szybko schudnąć i nie stracić przy tym zdrowia?

Dla wielu osób słowo dieta oznacza liczne wyrzeczenia oraz uczucie nieustępującego głodu. Warto jednak wiedzieć, że aby efektywnie chudnąć trzeba przede wszystkim jeść. Dlatego też, popularne w sieci głodówki oraz monodiety (np. dieta kapuściana) często nie przynoszą pożądanych efektów i niejednokrotnie przyczyniają się do zaburzeń funkcjonowania organizmu.

W przypadku zdrowego organizmu najlepszym sposobem na redukcję niechcianej tkanki tłuszczowej jest stosowanie zasad zrównoważonej diety, na które składają się między innymi:

  • Spożywanie od 4 do 5 posiłków dziennie w regularnych odstępach czasu (co około
    2-3 godziny)
    ;
  • Wprowadzenie do jadłospisu dużej ilości świeżych warzyw (4-5 porcji dziennie) i owoców (1-2 porcje dziennie);
  • Unikanie produktów wysokoprzetworzonych oraz dań typu fast-food;
  • Ograniczenie spożywania mięsa i zastąpienie go nasionami roślin strączkowych oraz rybami;
  • Wprowadzenie do diety dużej ilości produktów pełnoziarnistych, nasion, pestek oraz orzechów;
  • Spożywanie kilku porcji wysokiej jakości nabiału dziennie;
  • Wybieranie wysokiej jakości olejów roślinnych zamiast tłuszczów zwierzęcych;
  • Spożywanie przynajmniej 8 szklanek wody dziennie.

Ważne jest, aby powyższe zasady nie stanowiły jedynie krótkotrwałych zmian w sposobie odżywiania, a wyznaczały nowy kierunek stylu życia, który odpowiada nie tylko utrzymaniu prawidłowej masy ciała, ale także zdrowiu i dobremu samopoczuciu.

Skuteczne odchudzanie – czyli jakie?

Chociaż podstawą efektywnego odchudzania jest przede wszystkim zrównoważona dieta i systematyczna aktywność fizyczna, warto wiedzieć, że istnieją produkty, które są w stanie przyspieszyć procesy metaboliczne zachodzące w naszym organizmie. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują:

  • Siemie lniane – odpowiedzialne za dostarczenie sporych ilości błonnika pokarmowego do naszego organizmu;
  • Nasiona chia – wzbogacające przygotowywane przez nas posiłki o zestaw wartościowych składników odżywczych;
  • Cynamon – przyczyniający się do przyspieszenia spalania tkanki tłuszczowej;
  • Piperyna – która podobnie jak cynamon odpowiada za zwiększenie efektywności zastosowanych metod odchudzania;
  • Herbata Matcha – której wpływ na przyspieszenie procesu odchudzania został poparty licznymi badaniami naukowymi;
  • BIO olej kokosowy (spożywany na zimno) – nie jest magazynowany w tkance tłuszczowej, a bezpośrednio przekształcany w energię. Dlatego też, tak często doceniany jest przez osoby, które na co dzień uprawiają intensywny wysiłek fizyczny.

W tym miejscu warto także wspomnieć, że w efektywnym odchudzaniu mogą pomóc nam zdrowe zamienniki białego cukru, takie jak ksylitol fiński, erytrytol, czy też bio cukier kokosowy.

02.2-1024x683 Jak schudnąć szybko i zdrowo?

Jak schudnąć i cieszyć się dobrą kondycją?

Utrata zbędnej tkanki tłuszczowej jest dopiero połową sukcesu. Najważniejsza jest umiejętność utrzymania zdrowej masy ciała, a przede wszystkim prozdrowotnych nawyków żywieniowych. Nie bez znaczenia jest także systematyczna aktywność fizyczna, którą powinniśmy uprawiać każdego dnia. Regularne ćwiczenia pomagają nam nie tylko w uzyskaniu wymarzonej figury, ale także utrzymaniu dobrego zdrowia i samopoczucia. Badania naukowe dowodzą, iż regularny wysiłek fizyczny (dostosowany do indywidualnych potrzeb i wymagań organizmu) może przyczyniać się do:

  • Profilaktyki chorób cywilizacyjnych (w tym chorób nowotworowych, miażdżycy, cukrzycy typu II, a nawet depresji);
  • Utrzymania prawidłowej masy ciała;
  • Zwiększenia ogólnej wydolności organizmu;
  • Poprawy wyglądu skóry i spowolnienia procesów starzenia się organizmu;
  • Zmniejszenia dolegliwości związanych z przebiegiem menopauzy;
  • Profilaktyki zaburzeń o charakterze neurodegeneracyjnym (w tym zaburzeń otępiennych);
  • Podniesienia naszej samooceny i poczucia kontroli nad własnym ciałem.

Podsumowanie

Odchudzanie jest procesem złożonym, którego podstawę stanowi zrównoważona dieta oraz aktywny styl życia. Warto przy tym pamiętać, że kluczową rolę w niniejszym procesie stanowi także dobór odpowiednich produktów spożywczych, które mogą przyczynić się do zwiększenia efektywności zastosowanych przez nas metod odchudzania. W celu opracowania zrównoważonego jadłospisu, dostosowanego do indywidualnych wymagań organizmu, warto skorzystać z konsultacji dietetycznej. Wówczas zyskamy pewność, że zastosowane przez nas metody odchudzania są bezpieczne dla naszego zdrowia.