Jak przygotować pożywne placuszki bananowe z dodatkiem siemienia lnianego?

Jak przygotować pyszne placuszki bananowe? I dlaczego warto dodać do nich odrobinę siemienia lnianego? Odpowiedzi na te pytania oraz smacznych inspiracji kulinarnych szukaj w dalszej części tekstu.

Często zastanawiasz się jak przygotować pożywne i zdrowe śniadanie? Znudziły już Ci się tradycyjne kanapki i płatki z mlekiem? To znaczy, że jesteś w dobrym miejscu, albowiem przygotowaliśmy dla Ciebie doskonałą propozycję smacznego śniadania dla całej rodziny. Wystarczy Ci dosłownie kilka składników i odrobina cierpliwości, aby w zaledwie 15 minut przyrządzić śniadanie godne najpopularniejszych blogerów kulinarnych.

Poznaj przepis na pyszne placuszki bananowe z dodatkiem siemienia lnianego!

Zanim przystąpisz do przygotowywania śniadania, upewnij się, że masz w swojej kuchni, dobrą patelnię, miskę, chłonne ręczniki papierowe oraz mikser.

Jakich składników potrzebujesz?

Jak przygotować placuszki bananowe z dodatkiem siemienia lnianego?

Krok I: Banany obierz ze skórki i rozgnieć widelcem;

Krok II: Do wysokiej miski przesyp płatki owsiane, siemię lniane, kakao oraz wiórki kokosowe (całość wymieszaj przy pomocy dużej łyżki);

Krok III: Do wymienionych wyżej składników dodaj rozgniecione banany, łyżkę wybranego słodzika, jajko oraz łyżkę jogurtu;

Krok IV: Wszystkie składniki dokładnie wymieszaj przy pomocy miksera;

Krok V: Czekoladę potnij na małe kawałki, a następnie dodaj ją do uzyskanej masy;

Krok VI: Jeszcze raz wymieszaj dokładnie wszystkie składniki, tak aby uzyskać jednolitą masę;

Uwaga! Jeśli masa jest zbyt gęsta możesz dodać do niej odrobinę mleka kokosowego lub wody;

Krok VII: Rozgrzej odrobinę oleju rzepakowego na patelni;

Krok VIII: Na rozgrzanym oleju przy pomocy łyżki uformuj niewielkie placuszki;

Krok IX: Smaż placuszki z każdej strony przez około 2 minuty;

Krok X: Kiedy placuszki będą już gotowe, przełóż je na ręcznik papierowy tak, aby mógł on wchłonąć nadmierną ilość tłuszczu.

Z czym podawać placuszki bananowe?

Przygotowane placuszki doskonale sprawdzą się nie tylko w roli smacznego śniadania, ale również pożywnego deseru dla najmłodszych. Jeśli masz na to ochotę możesz podawać je w towarzystwie świeżych owoców, na przykład malin, jeżyn lub truskawek, jak również delikatnego sosu jogurtowo-waniliowego. Jeśli chcesz, aby niniejsze placuszki zyskały nieco bardziej deserową formę, swobodnie możesz podawać je z dodatkiem pysznego sosu czekoladowego, masła orzechowego lub syropu klonowego. Wybór należy wyłącznie do Ciebie.

Życzymy Smacznego!