Jak poradzić sobie ze świątecznym uczuciem przejedzenia?

Święta, święta i po świętach, a Ty z pełnym brzuchem nie masz siły podnieść się z fotela? Nie martw się, mamy sposób na to, jak poradzić sobie z poświątecznym uczuciem przejedzenia!

Smażony karp, pyszny barszcz z uszkami i słodkie ciasta, to pozycje świątecznego menu, bez którego nie może obejść się żadne Bożonarodzeniowe przyjęcie. Niestety z każdą zjedzoną pysznością coraz ciężej jest nam podnieść się z krzesła, a dojadanie resztek w okresie między świątecznym wcale nam nie pomaga! Niemniej jednak, jeśli chcesz cieszyć się dobrą formą w Nowym Roku, czym prędzej skorzystaj z kilku poniższych rad.

Zacznij od zmian w swoim menu!

To oczywiste, że Święta rządzą się swoimi prawami, pamiętaj jednak, że nic nie może wiecznie trwać i wraz z zakończeniem okresu Bożonarodzeniowego, warto czym prędzej wrócić do zdrowych nawyków żywieniowych. Jednakże, jeśli doskwiera Ci uporczywe uczucie przejedzenia, postaw na dietę lekkostrawną, na którą składają się poniższe zasady:

  • Po pierwsze: ogranicz spożycie tłuszczów. Postaw raczej na lekkie posiłki przygotowywane na parze lub w piecu;
  • Po drugie: zamień czerwone mięso na chude ryby morskie i drób. Obiad złożony z przyrządzonej na parze piersi z kurczaka z dodatkiem ryżu i gotowanej marchewki, z pewnością doda Ci energii, a przy okazji pozwoli odpocząć Twojemu układowi pokarmowemu;
  • Po trzecie: zamień ciasto na owoce. Chociaż pozostałości po Świątecznym keksie nadal kuszą Cię swoim zapachem, wybierz raczej mus z tartego jabłka lub lekki budyń jaglany z dodatkiem ulubionych owoców;
  • Po czwarte: pamiętaj o odpowiednim spożyciu płynów. Nic nie działa lepiej na objawy świątecznego przejedzenia, niż szklanka czystej wody mineralnej lub kubek ziołowej herbatki (na przykład rumianku). Pamiętaj, aby wypijać dziennie przynajmniej 1,5 litra płynów.

Aktywność fizyczna przede wszystkim!

Nawet wtedy, gdy za oknem plucha, warto wykorzystać świąteczny urlop na aktywny wypoczynek w gronie najbliższych. Jeśli pogoda nie pozwala nam na uprawianie sportów zimowych, wybierz się na długi spacer z rodziną lub poranny jogging. Niemniej jednak, w sytuacji, w której żadna siła nie jest w stanie wyciągnąć Cię z domu, postaraj się znaleźć choć 20 – 30 minut na przyjemny trening przed telewizorem. Włącz ulubiony świąteczny film, rozłóż matę lub koc i wykonaj w pozycji leżącej kilka z poniższych ćwiczeń.

  • Naprzemienne unoszenie nóg: połóż się na plecach i ułóż ręce wzdłuż swojego ciała. Teraz zacznij naprzemiennie unosić wyprostowane nogi. Niniejsze ćwiczenie powtórz 30 razy na każdą nogę.
  • Klasyczny rowerek: połóż się na plecach, zegnij ręce w łokciach i połóż je za głową. Następnie, unieś obie nogi do góry, zegnij je w kolanach i zacznij naśladować jazdę na rowerze. Wykonaj 60 pełnych obrotów.
  • Nożyce: Ułóż się na boku i podeprzyj głowę na ugiętej ręce, a drugą rękę połóż na biodrze. Teraz zacznij unosić wyprostowaną nogę. Takie ćwiczenie powtórz 15 razy. Następnie, ułóż się na drugim boku i powtórz całą procedurę.

Na koniec stań w szerokim rozkroku i wykonaj kilka naprzemiennych skłonów oraz krążeń biodrami. Jeśli masz na to ochotę, możesz powtórzyć wszystkie ćwiczenia.

Życzymy Szczęśliwego Nowego Roku i szybkiego powrotu do formy!