Płatki owsiane na 3 sposoby. Podpowiadamy jak wykorzystać je w naszej kuchni!

Płatki owsiane to produkt, który z łatwością możemy znaleźć w kuchni każdego z nas. Charakteryzują się one nie tylko doskonałą wartością odżywczą, ale przede wszystkim wielością zastosowań. Dlatego też, w poniższym tekście przygotowaliśmy dla Ciebie trzy różne sposoby na wykorzystanie płatków owsianych w naszej codziennej diecie.

Z tego artykułu dowiesz się

  • Jak przygotować pożywną owsiankę w zimowej odsłonie;
  • Jak przygotować pyszne babeczki owsiane;
  • Jak przyrządzić pełen zdrowia chlebek owsiany.

Jak przygotować pożywną owsiankę w zimowej odsłonie?

Owsianka to prosty sposób na szybkie, smaczne i przede wszystkim zdrowe śniadanie. Dlatego też, już od dzisiaj warto wprowadzić ją do swojego codziennego jadłospisu.

Jakich składników potrzebujesz?

Sposób przygotowania:

Krok I: Podgrzej szklankę mleka w niewielkim garnku, gdy delikatnie ostygnie, dodaj do niego łyżkę miodu;

Krok II: Przesyp płatki owsiane do miski, a następnie zalej je szklanką mleka z miodem i odczekaj około 5 minut;

Krok III: Pokrój gruszkę w niewielką kostkę, a następnie dodaj ją do płatków;

Krok IV: Całość przypraw szczyptą cynamonu oraz imbiru, a następnie udekoruj pokruszonymi migdałami.

Jak przygotować pyszne babeczki owsiane?

Pyszne babeczki owsiane to doskonała alternatywa dla chrupiących ciasteczek. Doskonale sprawdzą się zarówno w formie 2 śniadania, jak i podwieczorku.

Jakich składników potrzebujesz?

Sposób przygotowania:

Krok I: W wysokiej misce przy pomocy widelca rozgnieć banany, a następnie dodaj do nich jajka i dokładnie wymieszaj całość;

Krok II: Do powstałej mikstury dodaj: miód, startą laskę wanilii, cynamon i szczyptę soli;

Krok III: Do masy dodaj: jogurt, płatki owsiane oraz wybrane mleko, a następnie jeszcze raz wymieszaj wszystkie składniki przy pomocy dużej łyżki;

Krok IV: Do uzyskanej masy dodaj pokruszone orzechy oraz posiekane owoce;

Krok V: Masę przelej do specjalnych foremek (np. papierowych papilotek);

Krok VI: Rozgrzej piekarnik do temperatury 180oC, a następnie piecz babeczki przez około 30 minut.

Jak przyrządzić pełen zdrowia chlebek owsiany?

Przygotowanie domowego chleba wbrew pozorom wcale nie musi być trudnym zadaniem. Wystarczą odpowiednie składniki i sprawny piekarnik, aby cieszyć się aromatem świeżego pieczywa.

Jakich składników potrzebujesz?

Sposób przygotowania:

Krok I: Do wysokiej miski przesyp: płatki owsiane, nasiona słonecznika, siemię lniane, pestki dyni, sezam, nasiona babki płesznik oraz sól. Następnie, wymieszaj ze sobą wszystkie składniki przy pomocy dużej łyżki;

Krok II: Delikatnie podgrzej wodę, a następnie zalej nią zawartość miski i pozostaw całość na kilka, a nawet kilkanaście minut (aż woda całkowicie zostanie wchłonięta);

Krok III: Przygotuj formę o wymiarach 10 na 20 cm i wyłóż ją papierem do pieczenia;

Krok IV: Przelej masę do formy i pozostaw ją na minimum 60 minut (a najlepiej 3 godziny);

Krok V: Rozgrzej piekarnik do temperatury 180oC, a następnie piecz w nim chleb przez około 40 minut;

Krok VI: Wyłóż ciasto z formy, przełóż je na kratkę piekarnika, a następnie piecz przez kolejne 15-20 minut;

Krok VII: Wyciągnij chleb z piekarnika, a następnie ostudź go i ciesz się smakiem świeżego pieczywa z pełnego ziarna.

Podsumowanie

Płatki owsiane stanowią cenny składnik naszej kuchni. Warto wykorzystać je nie tylko do przygotowania pełnej zdrowia owsianki, ale również do pieczenia pożywnego chleba.