Nowy Rok – nowe nawyki. Podpowiadamy jak wprowadzić zdrowe zmiany do swojej codzienności!

2020 rok powoli odchodzi w zapomnienie. Początek nowego roku to doskonała okazja na wprowadzenie zdrowych zmian do swojej codzienności. Dlatego też, przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik, w którym znajdziesz cenne wskazówki, dzięki którym łatwiej będzie Ci wprowadzić nowe nawyki i rozpocząć pełne zdrowia życie. Jaka powinna być zrównoważona dieta? I dlaczego warto podejmować się systematycznej aktywności fizycznej? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w dalszej części tekstu.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jaka powinna być zdrowa dieta;
  • Jakie produkty spożywcze i niezdrowe nawyki powinniśmy wyeliminować ze swojej codzienności w 2021 roku;
  • Czy warto i jak uprawiać sport w nowym roku.

woman-591576_1920-1024x683 Nowy Rok – nowe nawyki. Podpowiadamy jak wprowadzić zdrowe zmiany do swojej codzienności!

Jaka powinna być zdrowa dieta?

Słowo dieta dla wielu z nas oznacza rezygnację z ulubionych produktów. Okazuje się jednak, że zdrowa dieta powinna być przede wszystkim zrównoważona i różnorodna. Jej zadaniem jest dostarczenie do naszego organizmu zestawu cennych składników odżywczych, w tym witamin i minerałów, które odpowiadają za zapewnienie nam dobrego zdrowia i samopoczucia na długie lata. A jakie są najważniejsze zasady zdrowiej diety?

  • Po pierwsze: Powinna opierać się o świeże warzywa i owoce. Każdego dnia (bez względu na porę roku) należy spożywać przynajmniej 3-4 porcje świeżych warzyw oraz 1-2 porcje owoców (jedną z nich można zastąpić szklanką 100% soku owocowego lub warzywnego);
  • Po drugie: W naszej diecie powinny znaleźć się produkty pełnoziarniste. Zarówno razowy makaron, pieczywo, jak i brązowy ryż, czy też kasza gruboziarnista, są w stanie dostarczyć do naszego organizmu bogaty zestaw witamin z grupy B, jak również cennych minerałów (w tym magnezu oraz żelaza);
  • Po trzecie: Zrównoważona dieta powinna składać się z produktów mlecznych, włączając w to sery, jajka oraz wszelkiego rodzaju naturalne kefiry i jogurty. Niniejsze produkty są bowiem doskonałym źródłem wapnia – składnika niezbędnego dla utrzymania prawidłowej kondycji naszych kości;
  • Po czwarte: Ważne jest, aby w naszej diecie znalazły się tłuszcze pochodzenia roślinnego oraz świeże ryby morskie, orzechy i nasiona roślin strączkowych;
  • Po piąte: Należy pamiętać, aby każdego dnia dostarczać do organizmu minimum 2 l wody (najlepiej w niegazowanej postaci).

Jakie produkty spożywcze i niezdrowe nawyki powinniśmy wyeliminować ze swojej codzienności w 2021 roku?

Osiągnięcie dobrego zdrowia i samopoczucia w nowym roku wymaga od nas pozbycia się szkodliwych nawyków. Oto lista postanowień, które warto zrealizować.

  • Po pierwsze: pożegnaj się ze szkodliwymi nałogami. Ogranicz spożycie alkoholu i wyeliminuj ze swojej codzienności palenie tytoniu;
  • Po drugie: wyeliminuj ze swojej diety słodkie i słone przekąski. Ponadto, unikaj produktów typu fast-food, jak również tych smażonych na głębokim oleju;
  • Po trzecie: zrezygnuj z picia słodkich napojów gazowanych oraz dosładzanych soków owocowych;
  • Po czwarte: wyeliminuj (jeśli to możliwe) nadmierną ilość tabletek przeciwbólowych oraz suplementów diety ze swojej codzienności;
  • Po piąte: ogranicz czas spędzany przed ekranem komputera oraz/lub telewizora.

Czy warto i jak uprawiać sport w nowym roku?

Na zdrowy styl życia składa się nie tylko zrównoważona dieta, ale także systematyczna aktywność fizyczna. Dzięki niej możliwe staje się zwiększenie wydolności naszego organizmu oraz podniesienie jego odporności. W świetle zaleceń Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), każda osoba dorosła powinna codziennie poświęcić przynajmniej 40 minut na wykonywanie aktywności fizycznej o umiarkowanej intensywności. Aby zrealizować niniejsze zalecenie nie musimy wychodzić na siłownię, czy też basen. Aktywność fizyczna to także spacer na świeżym powietrzu, jazda na rolkach, na rowerze, a także gimnastyka przed ekranem telewizora. Warto również pamiętać, że każdego dnia powinniśmy wykonywać minimum 10 000 tysięcy kroków. W kontrolowaniu niniejszego zalecenia z pewnością mogą nam pomóc wszelkie urządzenia mobilne oraz aplikacje, które są łatwo dostępne dla większości z nas.

Podsumowanie

Nowy Rok to dobry czas na zmiany. Warto pamiętać, że zarówno zrównoważona dieta, jak i systematyczna aktywność fizyczna są w stanie zapewnić nam nie tylko szczupły wygląd sylwetki, ale także dobre zdrowie i samopoczucie!