Co jeść w czasie kwarantanny, aby nie zyskać nadmiaru zbędnych kilogramów?

Panująca na świecie pandemia koronawirusa od dłuższego czasu zmusza nas do pozostania w domach. Ograniczenie aktywności fizycznej oraz ciągłe przebywanie w jednym miejscu sprzyja podjadaniu, a co za tym idzie wzrostowi nadmiaru zbędnych kilogramów. Jaką dietę stosować w czasie kwarantanny i czy podejmowanie aktywności fizycznej we własnym domu w ogóle jest możliwe? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w dalszej części tekstu.

Z tego artykułu dowiesz się

  • Jakich zasad zdrowego żywienia przestrzegać, aby cieszyć się smukłą sylwetką;
  • Jakich produktów unikać, aby zapobiec gromadzeniu się zbędnych kilogramów;
  • Co pić, a czego unikać, aby utrzymać prawidłową wagę ciała;
  • Jak ćwiczyć w czasie kwarantanny.

Jakich zasad zdrowego żywienia przestrzegać, aby cieszyć się smukłą sylwetką?

Jeśli chcesz cieszyć się smukłą sylwetką oraz dobrym samopoczuciem w czasie i po zakończeniu kwarantanny, zalecamy Ci przestrzeganie wszystkich z poniższych zasad.

Po pierwsze: Jedz 5 posiłków dziennie o stałych porach i w regularnych odstępach czasowych. Pamiętaj również o tym, aby zjeść pełnowartościowe śniadanie w ciągu pierwszej godziny od wstania.

Po drugie: Spożywaj produkty z pełnego ziarna i oleje roślinne. Zastąp białe pieczywo oraz makaron tym razowym. Wprowadź kaszę do swojego jadłospisu. Zrezygnuj również z tłuszczy pochodzenia zwierzęcego (np. masła i smalcu) oraz tłuszczów trans (utwardzanych olejów roślinnych, np. oleju palmowego). Zamiast tego, każdego dnia dodawaj do sałatek olej rzepakowy lub oliwę z oliwek.

Po trzecie: Każdego dnia spożywaj 3-4 porcje warzyw i 1-2 porcje owoców. Pamiętaj o tym, aby dodać warzywa do każdego posiłku.

Po czwarte: Ogranicz spożycie mięsa i wprowadź ryby oraz nasiona roślin strączkowych do swojego jadłospisu. Czerwone mięso spożywaj najwyżej 2 razy w tygodniu.

Po piąte: Zrezygnuj ze smażenia. Swoje danie przygotuj na parze lub piecz je w piekarniku bez dodatku tłuszczu.

Jakich produktów unikać, aby zapobiec gromadzeniu się zbędnych kilogramów?

W sytuacji, w której zmuszeni jesteśmy do przebywania w jednym miejscu, często mamy problemem ze znalezieniem dla siebie produktywnego zajęcia. Dlatego też, niejednokrotnie wybieramy odpoczynek przed telewizorem, w towarzystwie słonych i słodkich przekąsek. Jakich produktów powinniśmy unikać, aby cieszyć się dobrym samopoczuciem i ustrzec się przed wzrostem wagi?

  • Słone przekąski: unikaj chipsów, krakersów, smażonych orzeszków oraz paluszków. Zamiast nich przygotuj pokrojone w paski świeże warzywa (takie jak marchew, seler naciowy, ogórek zielony, czy papryka).
  • Słodkie przekąski: unikaj słodkich ciasteczek, orzechów czekoladzie, batonów, deserów lodowych z dużą ilością dodatków. Zamiast nich wybieraj tradycyjne orzechy, domowe ciasteczka owsiane, przygotowane w domu sorbety lodowe.
  • Dania typu fast-food: unikaj spożywania gotowych hamburgerów oraz pizzy. Jeśli masz na nie ochotę, przygotuj je samodzielnie w domu. Przepisy na zdrowe dania typu fast-food znajdziesz w podanym linku: https://www.cosdlazdrowia.pl/fast-food-zdrowej-odslonie-mozliwe/artykul/9840

Co pić, a czego unikać, aby utrzymać prawidłową wagę ciała?

Każdego dnia staraj się spożywać przynajmniej 1,5 L, a najlepiej 2-3 L niegazowanej wody. Unikaj słodzonych napojów gazowanych oraz słodkich soków i smakowych wód. Jeśli masz ochotę na coś orzeźwiającego, dodaj do wody kilka kostek lodu, liście mięty,  plastry świeżej limonki oraz cytryny.

Jak ćwiczyć w czasie kwarantanny?

Zorganizowanie domowej siłowni wbrew pozorom nie jest takie trudne. Wystarczy Ci kawałek podłogi, mata do ćwiczeń, wygodny strój, a przede wszystkim czas. Zaplanuj ćwiczenia w swoim codziennym grafiku. Poinformuj swoich bliskich, że to czas zarezerwowany wyłącznie dla Ciebie. Na codzienne ćwiczenia przeznaczaj około 30-60 minut. Każdego dnia staraj się zwiększać intensywność aktywności. Wykonuj takie ćwiczenia, które sprawiają Ci najwięcej przyjemności.

Podsumowanie

Konsekwencją niezdrowego stylu życia jest nie tylko nadmierna masa ciała, ale przede wszystkim szereg chorób przewlekłych, które mogą doprowadzić do skrócenia naszego życia. Dlatego też, tak ważne jest, aby każdego dnia przestrzegać zdrowych zasad odżywiania oraz systematycznej aktywności fizycznej.