info@cosdlazdrowia.pl

+48 530 044 043, +48 537 801 951

Jęczmień – sprawdź, dlaczego warto go stosować?

Jęczmień niegdyś nazywany był zbożem „szpitalnym” ze względu na swe wszechstronne zastosowanie i zdrowotne właściwości. Jego zbawienny wpływ na organizm człowieka poznano już tysiące lat temu, wykorzystując go jako roślinę leczniczą w medycynie naturalnej.

Bogactwo składników odżywczych

Jęczmień to zboże, z którego wytwarza się różne rodzaje otrębów i kasz. Ostatnio furorę robią jego młode listki tej rośliny uznawane za suplement diety. Ziarna jęczmienne są prawdziwym bogactwem witamin z grupy B, witaminy C i E oraz białka. Są też źródłem kwasu foliowego i beta karotenu, a także potasu, wapnia, żelaza, magnezu, manganu, cynku, krzemu, selenu i cennego błonnika. To prawdziwa bomba witaminowa, dlatego jęczmień zaliczany jest do żywności witalizującej (power food).

Czym jest młody jęczmień?

Młody jęczmień dostępny jest na rynku zwykle w formie sproszkowanych, bardzo młodych listków jęczmienia pochodzącego ze sprawdzonych upraw.  Zasługuje na szczególną uwagę ze względu na obecność chlorofilu, który posiada właściwości wzmacniające, przeciwzapalne i dezynfekujące. Skład chlorofilu przypomina skład hemoglobiny. Ten składnik jęczmienia przyspiesza gojenie się ran i opryszczek.
Fenomen młodego jęczmienia tkwi również w sposobie jego produkcji, do której wykorzystuje się rośliny niemodyfikowane genetycznie. Suszenie liści jęczmienia w niskich temperaturach pozawala na zachowanie wszystkich zawartych w nim składników odżywczych.

mlody-jeczmien Jęczmień – sprawdź, dlaczego warto go stosować?

Działanie antyoksydacyjne

Wolne rodniki przyczyniają się do szybszego starzenia się organizmu, ale są również jedną z przyczyn występowania wielu chorób m.in. astmy oskrzelowej i nowotworów. To dlatego w ramach profilaktyki warto często sięgać po produkty bogate w antyoksydanty, które działają właśnie przeciwutleniająco (zwalczają wolne rodniki).

To tego typu produktów zaliczyć można właśnie młody jęczmień. Jest on źródłem glikozylisowiteksyny – związku o bardzo silnym działaniu antyutleniającym. Korzystnie wpływa też na odkwaszanie organizmu, ponieważ jest zasadotwórczy.

Kasza z jęczmienia – czy warto stosować?

Jęczmień, jako zboże zawiera bardzo mało glutenu. Kasza, która jest z niego wytwarzana powinna być spożywana głównie ze względu na sporą zawartość błonnika, który usprawnia pracę jelit. Ziarna tego zboża to także bogactwo enzymów, które wpływają korzystnie na prace układu pokarmowego.

 

Podobał Ci się ten artykuł?
Cały tekst dostępny jest dla użytkowników PREMIUM KLIKNIJ TU