herbaty

Budynie, kisiele, potrawy w proszku

PODKATEGORIE

RODZAJ PRODUKTU
PRODUCENT

Budyń i kisiel to dwa najczęściej przyrządzane desery. Także naleśniki i racuchy cieszą się dużą popularnością w polskich domach. Można je podawać z różnymi dodatkami i sprawić, że będą nie tylko słodką, ale i zdrową przekąską.

Zdrowy budyń bez cukru

Budyń to smaczna przekąska, którą można szybko przygotować w domu. Wybierając zdrowy budyń bez cukru, można przygotować bardzo smaczny i dietetyczny deser. Jeśli zależy nam na słodkim smaku deseru, można samodzielnie dodać do niego odrobinę miodu lub sok owocowy. Taki deser można też przygotować z użyciem innego naturalnego słodziku. Budyń świetnie smakuje też z sezonowymi owocami, które rewelacyjnie komponują się z łagodnym smakiem tego mlecznego deseru. Gdy zależy nam na odrobienie słodyczy, ale nie chcemy słodzić budyniu, można do jego przygotowania użyć mleka krowiego bez laktozy. Ma ono słodszy smak niż mleko zwyczajne, ale nie jest też nazbyt słodkie, jak np. cukier. Z budyniu można również zrobić masę do ciasta, która będzie świetnie smakować w karpatce czy torcie biszkoptowym.

Kisiel bez cukru

Kisiel to przysmak, który jemy na deser, na podwieczorek, albo kiedy mamy ochotę na coś słodkiego i ciepłego. Można go również wykorzystać do wielu przepisów kulinarnych, jako jeden ze składników. Ugotować kisiel może każdy. Wystarczy gotowy kisiel bez cukru i woda. Kisiel dostępny jest w wygodnych saszetkach, które posłużą do przygotowania jednej porcji w kubku lub w wersji do ugotowania większej ilości w garnku. Do przygotowania kisielu potrzebny jest po prostu wrzątek. W nim rozpuszcza się kisiel i miesza, aż do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Taki deser nie zawiera tłuszczu i ma mało kalorii. Kisiel można wzbogacić sokiem owocowym, owocami świeżymi, jak i suszonymi. Świetnie smakuje również z tartymi jabłkami. A co najważniejsze może mieć lekką konsystencję do picia lub bardzo gęstą, do jedzenia łyżeczką.

Zdrowe racuchy

Racuchy to uwielbiamy przez wszystkich przysmak. Są to nieduże, owalne placuszki, które smaży się na złoty kolor. Przepis na nie jest bardzo prosty, ponieważ potrzebne są: mąka, mleko, drożdże lub jaja. Bardzo popularne jest zastępowanie mąki budyniem, aby nadać racuchom np. waniliowy smak, jaki miałby budyń. Po usmażeniu można odsączyć nadmiar tłuszczu na papierze. Dzięki temu będą bardziej fit. Z racuchami świetnie komponuje się choćby słodka śmietana, ale też można położyć na nich różne świeże owoce lub polać je syropem klonowym. Smakują z każdym dodatkiem lub solo. Aby uzyskać zdrowe racuchy, warto dodać do nich składniki o obniżonej zawartości cukru i tłuszczu. A zamiast smażyć racuchy na tłuszczu, można zrobić to na suchej patelni o nieprzywierającej strukturze lub upiec je w piekarniku.

Zdrowe naleśniki

Naleśniki mają różne smaki. Można podawać je jako danie obiadowe lub słodkie śniadanie czy deser. Najważniejsze jest, aby placek był cienki i dobrze usmażony. Dodatki, jakie w nim schowamy, dopasują się do smaku ciasta i razem stworzą pyszną przekąskę. Najbardziej popularne jest podawanie naleśników ze słodkim serem lub dżemem owocowym. Wybierając ekologiczne dżemy bez dodatku cukru i sztucznych słodzików, można uzyskać słodką, ale bogatą w witaminy przekąskę. Na obiad można zaserwować naleśniki ze szpinakiem, czosnkiem i serem feta. Ich zrobienie jest bardzo proste, a smak jest bardzo wyrafinowany. A do tego wszystkie składniki mają dużo minerałów, witamin, ja i białka. Nadzienie do naleśników można dopasować do swojego smaku i gustu. A nawet do potrzebnych nam składników odżywczych w diecie.