Antystres

Wyniki od 1 do 29 z 29 (strona 1)
RODZAJ PRODUKTU
PRODUCENT

PODKATEGORIE

Żyjemy w czasach kiedy wielu z nas zmaga się z chronicznym stresem. Tempo życia, stawiane sobie samym i przez innych wymagania, zanieczyszczenie środowiska, przeludnienie, wiele wysoko przetworzonych pokarmów w diecie, niskiej jakości produkty. Dookoła wielu pracoholików i ludzi, którzy nie pozwalają sobie na odpoczynek, aby jak najszybciej dotrzeć do wyznaczonych, często wyższych niż możliwości, celów - ludzi ciągle zestresowanych. Stres sam w sobie nie jest zły, może być bardzo motywujący, ale to jak sobie z nim radzimy jest kluczowe dla naszego ogólnego zdrowia.

W przewlekłym stresie organizm jest zalany hormonami, niedotleniony, niewyspany i prosi o jedzenie. Potrzebuje bowiem więcej energii do swoich procesów. Niestety często łapiemy coś w pośpiechu z półek w supermarketach lub restauracjach typu fast-food, ale to tylko bardziej pogarsza nasz stan. Szybko podnosi nam się cukier, stajemy się bardzo senni, dostarczamy sobie niezdrowych nasyconych tłuszczów i pustych kalorii.

Czego potrzebuje nasz mózg w sytuacjach skrajnego napięcia?

Jednym z nawyków żywieniowych, które powinniśmy w sobie wyrobić, jest jedzenie śniadań. Śniadanie zjedzone do 40 minut po przebudzeniu daje nam energię do działania, zapobiega niekontrolowanemu podjadaniu oraz nadmiernemu spadkowi cukru we krwi, który powoduje senność i rozdrażnienie.

Ważne dla mózgu, jak i całego organizmu, są przede wszystkim węglowodany złożone i zdrowe tłuszcze. Węglowodany złożone znajdziemy w pełnoziarnistym pieczywie, otrębach i płatkach zbożowych, brązowym ryżu, większości kasz, ziemniakach, batatach, kukurydzy i warzywach korzeniowych zawierających skrobię. Zdrowe tłuszcze roślinne znajdziemy w nierafinowanych olejach (np. rzepakowy, lniany), oliwie z oliwek, awokado, orzechach włoskich, migdałach, nasionach i pestkach. Kwasy omega-3, oprócz tłustych ryb i owoców morza, znajdziemy też w algach, siemieniu lnianym, nasionach chia i konopi siewnej, olejach lnianym, rydzowym, rzepakowym, sojowym i orzechach włoskich.

Ponadto warto zadbać o dostarczanie organizmowi błonnika i białka. Błonnik pokarmowy znajdziemy w warzywach, owocach (także suszonych), pełnoziarnistych produktach zbożowych, nasionach roślin strączkowych, orzechach, migdałach i pestkach. Dobre źródła białka to rośliny strączkowe, tofu, migdały i komosa ryżowa, niskotłuszczowy nabiał (maślanka, kefir, jogurt),  jajka i mięso drobiowe.

Czego jeszcze potrzebuje nasz mózg do pełni szczęścia? Są to minerały i witaminy takie jak: magnez, cynk, potas, wapń, witaminy z grupy B, witamina C. Najlepiej dostarczone wraz z żywnością - warzywa, owoce, pełnoziarniste mąki, płatki i otręby, kasze, orzechy, siemię lniane, mak, kakao, dzika róża, i wiele innych.

Warto włączyć do diety żywność naturalnie probiotyczną: kiszonki, tempeh, tofu i kimchi, zakwas buraczany i chlebowy, niskotłuszczowy nabiał.

Pamiętajmy również, że każdy rodzaj aktywności fizycznej obniża poziom stresu. Bardzo dobrym sposobem są ćwiczenia aerobowe, które nie tylko poprawiają krążenie krwi, ale przyczyniają się do wzrostu endorfin, odpowiedzialnych za dobry nastrój.

Jeśli szukasz naturalnych i zdrowych produktów oraz wysokiej jakości, trafiłeś w dobre miejsce. Najlepsze produkty, w trosce o dobro klienta, tylko na cosdlazdrowia.pl.

Życzymy udanych zakupów i satysfakcji z naszych produktów.